İzzet ve şeref kazanmak maksadıyla kafir atalarını sayan kişi, onlardan mı olur?
"Kim kâfir olan dokuz atasını onlarla izzet ve şeref kazanmak düşüncesiyle sayarsa, cehennemde onların onuncusu olur. "(Ahmed bin Hanbel, 5/128)
- Hadisinin tam Arapça metni, sıhhati ve tahrici nasıldır?
Değerli kardeşimiz,
“Kim kâfir olan dokuz atasını, onlarla izzet ve şeref kazanmak düşüncesiyle sayarsa, cehennemde onların onuncusu olur.” (Ahmed bin Hanbel, 5/128)
- Hadisinin tam Arapça metni şöyledir:
وَعَنْ أَبِي رَيْحَانَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - قَالَ: " «مَنِ انْتَسَبَ إِلَى تِسْعَةِ آبَاءٍ كُفَّارٍ، يُرِيدُ بِهِمْ عِزًّا وَكَرَامَةً، فَهُوَ عَاشِرُهُمْ فِي النَّارِ
Rivayetin bir vechi zayıftır. Buhari de Tarih-i Kebir'inde rivayeti naklederek mürsel olduğunu belirtir. Hadisin ravilerinden Ubade b. Nusay, hadisi aldığı Ebu Rihane'yi görmemiştir.
Ancak Ahmed b. Hanbel'in Müsned'inde geçen vechi sahihtir. (bk. el-Müsned, 28/444/h. no:17212; Mecmazu’z-Zevaid, h. no: 13086)
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Sesli niyet etmek, Ahmed b. Hanbel?e göre bidattir. Sizce doğru mu?
- Çevremizde, az da olsa, "Görmediğime inanman" diyen kişilerle karşılaşıyoruz. Bunlara bu yanlış düşüncelerinden vazgeçirmek için neler söylemeliyiz?
- Hidayet Allah'tandır, sözü nasıl anlaşılmalıdır?
- Mekke müşriklerinin Peygamber Efendimiz (asv)'e, "Sana öğretilenlerin Yemame'li Rahman tarafından öğretildiğini duyduk. Bu sebeple biz Rahman'a asla inanmayız." dedikleri iddiasına ne dersiniz?
- İslam dinindeki yasaklar, öteki dinler için de geçerli midir? Gayrimüslimler, İslam'ın hükümlerinden mesul müdür?
- Hidayet ve dalalet sadece inanç esaslarında mı olur?
- Mekke'de doğan bir çocukla, dünyanın her hangi bir yerinde doğan İslam'dan habersiz bir çocuk, manevi mesuliyet yönünden bir tutulabilir mi?
- Dünyanın ıssız bir köşesinde yaşayan ve İslâm dininden habersiz olan bir insan, âhirette nasıl sorumlu tutulabilir?
- Tebliğ etmek adına harama girmek caiz mi?
- Günümüzde şeriat kuralları geçerli mi. Kahrolsun şeriat ifadesi kişiyi dinden çıkarır mı?