Bazı kimseler, "Biz, Hz. Ali (ra.) camide şehit edildiği için camiye gitmiyor ve namaz kılmıyoruz." diyorlar. Böyle bir anlayışın dinimizde yeri var mıdır?
Değerli kardeşimiz,
Kur’ân-ı Kerim ve hadis-i şeriflerle sabittir ki, namaz, her mümin için farzdır. Bu hususta yüzden fazla ayet-i kerime vardır, kıyamete kadar gelecek her Müslüman, bu kulluk görevini yerine getirmekle sorumludur. Bu sorumluluk belli bir zamanla kayıtlı, sınırlı değildir. Yani, namazın farz oluşu Hz. Ali (ra.) veya başka herhangi bir şahsın hayatı ile sınırlı değildir.
Dinimizde “Hz. Ali (ra.) şehit oluncaya kadar namaz kılınacak, daha sonra terk edilecek.” diye bir kayıt yoktur. Böyle bir mantığa göre, Hz. Ali Efendimizin (ra.) vefatından sonra gelen bütün müminler, kıyamete kadar namaz kılmayacak, ibadet etmeyeceklerdir. Bu durumda, kalpteki iman, dışarıya nasıl yansıyacaktır? Böyle bir yansıma olmayınca, inanan ve inanmayanlar birbirlerinden nasıl ayırt edileceklerdir?
Malûmdur ki, Hz. Ömer (ra.) mescitte sabah namazını kılarken İranlı bir Mecusî tarafından, Hz. Osman (ra.) da Kur’ân-ı Kerim okurken âsilerce şehit edildiler. İslâm’ın bu ikinci ve üçüncü halifelerinin şehadetleri sebebiyle hiçbir sahabe camiye gitmeyi ve Kur’ân okumayı terk etmiş değillerdir.
Şunu da ifade edelim ki, Hz. Ali’nin şehit edildiği aynı camide, başta Hz. Hasan ve Hüseyin Efendilerimiz (ra.) olmak üzere bütün müminler, namaz kılmaya devam etmişlerdir.
Kaldı ki, namaz (cuma ve bayram namazları hariç) cami ile kayıtlı bir ibadet de değildir. Yeryüzünün tümü Müslümanlar için bir mescittir. Yukarıdaki özrü ileri süren kimseler, namazlarını evlerinde, işyerlerinde veya bir başka yerde kılabilirler. Şayet böyle yapmayıp namazı bütün bütün terk etmişlerse, o takdirde, bu özrün, bahaneden başka bir şey olmadığı açıktır.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Alevilere "Müslüman" diyebilir miyiz?
- Hz. Ali'nin, kendisine muhabbet edenlerin namazlarını kıldığı söyleniyor. Bunun gerçek bir yönü var mıdır?
- Bazı çevreler Hz. Ali'nin ölmediğini, İbn-i Mülcem'in öldürdüğü şahsın-hâşâ- onun (ra.) kılığına girmiş bir şeytan olduğunu iddia ediyorlar. Bu iddiaya ne dersiniz?
- Hilâfetin, öncelikle Hz. Ali'nin hakkı olduğu hâlde, bu hakkın gasp edildiği iddiasına ne dersiniz?
- Hz. Ali'ye ait olduğu söylenen Şıkşıkiyye hutbesi gerçek midir?
- Az da olsa, bazı kimselerin Hz. Ali'ye "İlâhlık" yakıştırdıklarını işitiyoruz; bu iddiaya ne cevap verirsiniz?
- Nehcü'l-Belağa hakkında bilgi verir misiniz?
- Hz. Hasan hakkında bilgi ve Hz. Muaviye ile yaptığı anlaşma?
- Şiilik / Şiîliğin doğuşu nasıl olmuştur?
- Alevi bir insanla arkadaşlık etmekte ve maddi yardımda bulunmakta sakınca var mı?