Tüp bebek (IVF) ve aşılama (IUI) tedavilerine neden izin veriliyor?
- Görüyorum ki oldukça fazla âlim, tüp bebek (IVF) ve aşılama (IUI) tedavilerine izin veriyor. Bu, insan faktöründen kaynaklanabilecek hataların varlığı bilindiği halde yapılıyor.
- Örneğin, başka bir erkeğin sperminin eşinize yanlışlıkla aktarılması mümkün olabilir. Ayrıca, spermin doğru olması durumunda bile kadının yumurtalarının başka bir kişinin yumurtalarıyla karışma ihtimali bulunabilir. Hatta bazen bu iki durum birden gerçekleşebilir ve çocuğun hem biyolojik babası hem de annesi yanlış kişiler olabilir. Bu tür hatalar, çok sıkı protokoller ve önleme tedbirleri olmasına rağmen insan faktöründen dolayı meydana gelebilir. Bu durum, Türkiye gibi İslam ülkelerinde dahi yaşanabilmektedir. Bu koşullarda böyle bir tedaviye nasıl izin verilebilir?
- Eğer izin veriliyorsa, bu durum sürecin hatalara açık olduğunu kabul ettiğimiz anlamına mı gelir?
- Böyle bir durumda, bu tür bir gayrimeşru çocuğa karşı hak ve sorumluluklar nelerdir?
- Şahsen, başka birinin çocuğunu büyütme fikrinden kesinlikle rahatsızlık duyarım. Bu bana, tamamen hamilelikle sonuçlanan bir tecavüz gibi hissettirirdi. Anne açısından da kendi çocuğu olsa bile, çocuğun eşine ait olmasını isteyeceğini düşünüyorum.
- Bu tür durumlarda hamilelik sırasında yapılan DNA testi temel alınarak kürtaj yapılmasına izin verilir mi?
- Doğumdan sonra ne yapılmalıdır? Çocuğu öldürmek elbette bir seçenek değildir, ancak bu çocuğa kim bakmalıdır? Bu, istenmeyen bir gayrimeşru çocuk olarak kalmaya devam edecektir.
Değerli kardeşimiz,
İzin veren alimler, yanlışlıkla caiz olmayan yapılırsa ona da izin vermiyorlar; yanlışlık varsa -ki, bu ihtimal sıfır gibidir- sorumluluk yanlışlık yapana ait olur.
Bu nedenle helal olan bir şeye izin vermek ayrıdır, helali yapması gerekenlerin haramı yapması ayır bir konudur.
Soru:
Bu tür durumlarda hamilelik sırasında yapılan DNA testi temel alınarak kürtaj yapılmasına izin verilir mi?
Cevap:
Kürtaja, çocuğu öldürmeye asla izin ve fetva verilemez.
Soru:
Doğumdan sonra ne yapılmalıdır? Çocuğu öldürmek elbette bir seçenek değildir, ancak bu çocuğa kim bakmalıdır? Bu, istenmeyen bir gayrimeşru çocuk olarak kalmaya devam edecektir.
Cevap:
Evli çiftin karısının doğurduğu çocuk, hukuken / şeran nikâhlı kocanın çocuğu olur.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Önceden dondurulan embriyolar, vefat edenin karısının rahmine konulabilir mi?
- Tüp bebekle çocuk sahibi olmak caiz midir, şartları nelerdir?
- Çocuklarımıza cinsellik eğitimini nasıl vermeliyiz?
- Beşiz gebelikten birkaç tanesini aldırmak caiz mi?
- Çocukların ruh ve ahlak gelişimi için anne babaya düşen vazifeler nelerdir?
- Çocuk terbiyesi hakkında bilgi verir misiniz? Gebe hanımlar gerek doğumun ve loğusalığın sağlıklı geçmesi, gerekse bebeklerinin anne karnındaki eğitimleri için ne yapmalıdır?
- İnsanlar kendilerine zulmediyorsa, çocuklara bela niye gelir?
- Peygamberimiz Hz. Muhammed'in hasta olan Yahudi bir çocuğu ziyaret ettiği doğru mudur?
- Bir kadının, başkasının çocuğuna süt vermesi için kocasından izin alması gerekiyor mu?
- Erkek çocuk sahibi olmak için tüp bebek caiz mi?