Tüm Kainat bir nizam, ince bir mekanizma ile yaratılırken, canlıların bir anda yaratılmış olma fikri Allah'ın yaratma sünnetine ters değil midir?

Soru detayı 

- Evrim konusundaki balık-kurbağa misalinizi okudum. Fakat Müslüman bir biyolog olarak, bu iki canlılın ayrı ayrı bir anda yaratılması, hiçbir mekanizma olmaması Allah'ın yaratma sünnetine uygun değildir. Zira dünya ay vs. bile güneşten, güneş sistemi ve galaksilerde nebuladan bigbang ile yaratılmıştır. Demir bile gök taşları ile indirmiştir. Halbuki Allah ne demir için gök taşına ne de dünya için güneşe ne de kainat için nebulaya big bange ihtiyaç duymaz.

- Birçok şeyi birbirinden akıl almaz mekanizmalar ile bir nizam içinde yaratan Rab, dediğiniz gibi pat diye oldu bitti tabirince yaratmaktan münezzehtir. (Savundugum evrim insan dışındaki canlıların evrimi ve yaradılışdır)

Cevap

Değerli kardeşimiz,

Kâinattaki bütün varlıklar Allah’ın eseridir. Dünya imtihan ve hikmet dünyası olduğu için Cenab-ı Hak, her şeyi bir sebep tahtında halk etmektedir. Elmaya ağacı, yumurtaya tavuğu, kuzuya koyunu, evlada anne ve babayı sebep yapmıştır. Aslında sebepleri de yaratan Allah’tır.

Günümüzdeki yaratılış böyle olmakla birlikte, her bir canlı türünün ilk yaratılışında elbette günümüzdeki sebeplerle meseleyi açıklamak mümkün değildir. Yani, kurbağanın meydana gelmesi için, bir kurbağa ve onun yumurtası sebeptir. Ama, ilk yaratılışta bunlar ortada yokken, ilk kurbağanın yaratılışında sebep aranmamalıdır.

Kurbağanın bir anda meydana gelmiş olmasından maksat, onun bir takım farklı canlı bedenlerinde görev aldıktan sonra kurbağa olarak teşekkül etmediği, doğrudan doğruya kurbağa olarak yaratıldığını ifade sadedinde kullanılmıştır. Hakikati hali bilemiyoruz. Kurbağanın ve diğer her bir canlı türünün ilk yaratılışında bir süre, tedrici bir gelişim olabilir de olmayabilir de.

Günümüzde tavuk yumurtasından belirli bir sürede civciv çıkıyor. İlk tavuk yaratılışında da bir yumurtadan civciv teşekkül etmiş olabilir. Gerek o tek ve ilk yumurtanın yaratılışı ve gerekse yumurtadan tavuğun teşekkülü, bir anda olmasıyla, şu kadar gün içerisinde olması arasında, yaratılış noktasından bir fark yoktur.

Hiç kimse, her bir canlı türünün ilk yaratılışını gözlemediğine ve bunu yeniden, o ilk şartlarda tekrarlamak mümkün olmadığına göre, ilmen bunu ispatlamak da mümkün değildir. Her bir canlı türünün yaratılışını Allah’a vermek, bu konuda ayet ve hadislerin bildirdiğine ters düşmemek kaydıyla, ileriye sürülecek her fikre ve düşünceye saygı ile bakmak gerekir. Her birisinin, kendi şartları içesinde doğruluk payı olabilir. İslâmiyet, kâinata Allah’ın eseri olarak bakmak kaydıyla, bu noktada araştırmayı, düşünmeyi ve akıl yürütmeyi teşvik ediyor.

Sonuç olarak, her bir canlı türünün ilk yaratılışı, yirmi bir günde tavuk yumurtasından civcivin çıkması gibi tedrici, yani belirli bir zaman içerisinde de meydana gelmiş olabilir, bir anda da yaratılmış olabilir. Fakat, bu yaratılışta bir canlı türünün değişerek bir başkasını meydana getirmiş olması, biyolojik olarak ve genetik yapı itibariyle mümkün değildir. Her bir canlı türünün genetik yapısı kendisine hastır ve hem kendisinin değişmeden sabit kalması ve hem de tamamen değişerek başka canlıyı vermesi, yani hem balığın balık olarak kalması ve hem de diğer taraftan değişerek kurbağayı meydana getirmiş olması, ilmen mümkün değildir.


Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet

Kategori: 
Okunma sayısı : 1.000+