625 defa Besmeleyi yazmanın faydası ne?

Tarih: 16.04.2026 - 15:11 | Güncelleme:

Soru Detayı

Besmeleyi 625 defa bir kağıda yazmanın faydaları nelerdir? İlimde başarılı olabilmek için buna benzer başka neler vardır?

Cevap

Değerli kardeşimiz,

“Besmeleyi 625 defa yazmanın özel bir fazileti vardır” şeklinde, Kuran’da ve sahih hadislerde hiçbir açık delil yoktur.

Bununla beaber, 625 defa Besmele yazmanın özel bir fazileti sabit olmasa da, en azından her bir Besmele için zikir ve ibadet sevabı kazanılır.

“Bismillahirrahmanirrahim” elbette çok faziletli bir zikirdir. Nitekim bir hadis-i şerifte, “Besmele ile başlanmayan her önemli iş bereketsizdir.” buyurulmuştur. (İbn Hanbel, Müsned, 2/360)

Yani, Besmele başlı başına bereket ve hayır vesilesidir, ama belirli sayılara bağlamak ayrı bir iddiadır.

625 sayısı nereden geliyor?

Bazı kişiler bunu ebced hesabı, harf değerleri, tılsım mantığı ile açıklamaya çalışır.

Ancak, Besmelenin ebced değeri genelde 786 olarak bilinir. 625 sayısının klasik kaynaklarda sağlam bir karşılığı yoktur

Bu yüzden “625 kesin etkili bir uygulamadır” demek doğru değildir.

İslam’da rukye (ayet ve dualarla şifa aramak) caizdir. Nitekim, sahabe, “Fatiha Suresi ile tedavi yapmıştır. Bu durum sahih hadislerle sabittir. (Bk. Buhârî, Tıb 33)

Buradan anlıyoruz ki Kuran ile şifa aranabilir. Ama her uygulama “kesin yöntem” diye sunulamaz.

Bu tür uygulamalarda ölçü şudur: Şifa niyetiyle okumak, dua etmek elbette uygundur, ama kesin etkili demek, dinin parçası gibi sunmak, sayıları zorunlu görmek yanlıştır.

İlimde başarı için ne yapılmalı?

1. Allah’ın kevnî (yaratılış) kurallarına uymalıyız.

Allah bu dünyayı belirli sebepler üzerine kurmuştur. Çalışmadan başarı gelmez, tedbir almadan sonuç alınmaz. Yani sadece istemek yetmez, sebebe sarılmak da gerekir.

2. Allah’ın dinî kurallarına uymalıyız

Helal-haram, doğru-yanlış ölçüleri din ile belirlenmiştir. İbadet, ahlak ve haramlardan kaçınma bu kapsamdadır.

Sadece dünya sebeplerine değil, manevî ölçülere de uymak gerekir.

3. Dua hayatımızın parçası olmalı

Dua, kulun Allah’tan istemesidir ve bir ibadettir. Ama dua, tek başına yeterli değildir.

Dua ile beraber gayret birlikte olmalıdır.

4. Sadece söz yetmez

İster sözle ister yazıyla olsun, sadece sözle veya sadece yazıyla “istemek” yeterli değildir. Dua edeceğiz elbette. Bununla beraber, Allah’ın evrendeki kevni kurallarına ve dinimizdeki şeri kurallara uyacağız. nî kurallar)

Bu üçü birleşmeden sonuç beklemek eksik olur.

Demek ki, başarı sadece “tılsım” ile değil, aynı zamanda dua, emek, dini yaşam, devamlılık ve istikamet ile olur.

Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?
Yorum yapmak için giriş yapın veya kayıt olun