Hz. Ömer zalim olduğu halde doğru yola nasıl gider?
- Allah Cuma suresi beşinci ayette Cuma 5. ayet:
Tevrat´la yükümlü tutulup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerce kitap taşıyan merkebin durumu gibidir. Allah´ın ayetlerini yalanlamış olan kavmin durumu ne kötüdür! Allah, zalimler topluluğunu doğru yola iletmez, buyuruyor.
- Ama Hz. Ömer zalimdi sonra doğru yolu buldu bu nasıl olur?
Değerli kardeşimiz,
Öncelikle ifade edelim ki, tövbe kapısı her zaman açıktır. Ayette geçen “Allah, zalimler topluluğunu doğru yola iletmez.” mealindeki ifadeyi, “zulümleri devam ettikleri ve zalimliklerini terk etmedikçe” demektir.
Nitekim nice kâfirler, zalimler, fasıklar… bu günahlarından vazgeçip tövbe etmiştir.
Diğer taraftan soruda denildiği gibi, İslam öncesi zulüm yapan yalnız Hz. Ömer değil, sahabilerin nerdeyse hepsi aynı durumdaydı.
Ayrıca, ayette İslam öncesi zalim olanların imana gelmeyeceklerine dair bir ipucu bile yoktur. Öyle olsaydı, insanların iman etmemesi gerekirdi. Oysa “İslam kendisinden önceki suçları affeder.” manasına gelen birçok hadis rivayeti vardır. “Kim iman eder salih amel işlerse onu cennete koyacağız.” mealinde birçok ayet de vardır. Bu sebeple, sorudaki argüman baştan sonra yanlıştır.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Çok fazla zina yapan insan, tövbe edip af dilerse affedilir m?
- Birçok kez dinden dönen kişinin tövbesi kabul edilir mi?
- Babanın evladına haksız yere ettiği beddua kabul olur mu?
- Seyyid Şerif Cürcânî ve Saduddin Taftazani hakkında bilgi verir misiniz?
- Şeytanlığı seçen bir cin, şeytan olduktan sonra tövbe edip Müslüman olabilir mi?
- Tevbe/tövbe, evbe, inabe ve istiğfarın farkları nedir? Hangisi hangi durumda yapılır?
- Tövbe etmeyenlerin zalimliğini nasıl anlamalıyız?
- Günah işlemekten vazgeçmek tövbe ile uğraşmaktan daha kolaydır, sözü kime aittir?
- Başka günah işlersem, önceki tövbem geçersiz mi olur?
- Tövbenin kabul edilmesi, Allah'ın dilemesine mi bağlıdır?