Parfüm namaza mani midir? Parfümlerin içinde alkol var, bunları kullanmak haram mıdır?
Öncelikle bir hususa işaret etmekte fayda vardır: Bir kere alkollerin hepsi sarhoş edici değildir. Yani Kur’ân’da “hamr” olarak geçen ve “sarhoş edici” özelliği bulunan alkol türleri necistir ve haramdır. Bunun dışında, meselâ, metil alkol cinsi necis sayılmamaktadır.
Bakara Sûresinin “hamr” ile ilgili âyetlerinin tefsirinde Elmalılı Hamdi Yazır bu konuda şu hususlara temas etmekte ve şöyle demektedir:
“Üzüm şarabından yapılmayan ispirto, bira vesaire müskirat içilemezse de elbiseye veya bedene sürülmesi de namaza mâni olur diye iddia edilemez." (Hak Dini Kur’ân Dili, 2/763.)
Bu nakilden de anlaşılacağı gibi, deodorant, parfümleri ve kolonyadaki alkol Hanefi mezhebinin bazı imamlarına göre necis kabul edilen alkol cinsine girmediğinden, elbiseye veya bedene sürülmesiyle namaza mâni olmaz. Şâfii ve Hanbeli gibi diğer mezheplere göre pis sayıldığı için, sürülen yeri yıkadıktan sonra namaza durmak gerekir.
Makyaj sürüldükten sonra namaz kılınıp kılınmayacağına gelince, bu meselede iki noktaya dikkat etmek gerekiyor:
Birisi, makyajda kullanılan malzemede ve kozmetikte pis ve zararlı bir madde bulunmamalı, abdest alırken suyu altına geçirmelidir. Şayet içinde pis madde var ve altına suyu geçirmiyorsa, bu halde iken namaz kılınmaz, bir an önce giderilmelidir.
İkinci nokta ise, kadın makyaj yapıyorsa, bunu kocasından ve emin olduğu mahremlerinden (oğlu, babası ve kardeşi gibi) başkasına göstermemelidir. Yabancı erkeklere o şekilde görünmesi ve dışarı çıkması insanı günaha iter.
Oje ise, namazdan önce abdestle alakalıdır. Bilindiği üzere, abdestin sahih olabilmesi için suyun abdest azalarının dış kısmına temas etmesi gerekir. Eğer abdest azalarına sürülen madde (oje, krem, vs,..), suyun temasına engel oluyorsa abdest sahih olmaz.
Oje tırnağa bütünüyle sürüldüğünden suyun alta geçmesine engel olmaktadır. Meselâ mumun abdeste engel olduğu fıkıh kitaplarımızda açıkça belirtilmektedir. Mumu gidermeden nasıl abdest olmazsa, ojeyi gidermeden de abdest olmuyor.
İlave bilgi için tıklayınız:
- Kolonya, krem, deodorant, parfüm gibi alkol içeren ürünlerin kullanılması abdesti bozar mı ...
BENZER SORULAR
- Namazda otururken sağ ayağın dikilmesinin hikmeti nedir?
- Çocuk ismi olarak "Muhammed" ismi koymak ağır gelir, salavat getirmek gerekir deniyor, doğru mudur?
- "Kul, zarara düşme korkusuyla zararsız şeyleri dahi terk etmedikçe müttakilerden olamaz." hadisi ne demektir?
- Röfle boyası (saç boyama) abdest almaya mani midir?
- Eş seçiminde / evlilikte dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?
- Günümüzde yaptırılan kalıcı makyaj ve dövme abdeste mani midir, caiz midir?
- Dinimiz evlenmemeye (bekâr kalmaya) nasıl bakmaktadır?
- Evde bulunan haşereleri öldürmek caiz mi?
- Bazı insanlar, akşam veya gece sabaha doğru banyo yaptığında şeytan dokunur, aklını kaybedebilirsin, diyorlar. Bu ne kadar doğru?
- Dinimizin tedavi olmakla ilgili hükümleri nelerdir? Haram şeylerle tedavi olmanın caiz olduğu yerler var mıdır?
Yorumlar
Dogru, çok koku sürünce, bu sefer camide yanındakileri rahatsız edebilir. Teşekkür ederim.
zihinlerimizde aydınlatılması gereken bir konuydu, soruyu yollayandan ve cevaplayandan da Allah razı olsun.
Bu sorularn cevaplarında çok güzel noktalara değinilmiş. Merak ettigim seylerin cevabını buldum. Bizleri böyle aydınlatandan Allah razı olsun.
ben de bu sorunun cevabını merak edıyordum ve buldum...teşekkürler yorumlar için....
bu konu gerçekten iyi geldi bana Allah razı olsun
cevaplarınız için teşekkürler.
ALLAH RAZI OLSUN...
Ebû Mûsa (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Allah, bedeninde halûk'tan bir parça eser bulunan kimsenin namazını kabûl etmez." Ebû Dâvud, Tereccül, 8, (4178)
AÇIKLAMA:
Bazı âlimler, Halûk sürünme yasağını çok miktarda olan sürünmeye hamletmiş iseler de Aliyyu'l-Kârî, bu rivâyetin o görüşte olanları reddettiğini, zira bunun, yasağı aza da çoğa da teşmil ettiğine dikkat çeker. es-Seyyîd Cemâleddin: "Hadisten murad, kadına benzeme sebebiyle kâmil mânadaki namazın sevabını nefiydir" demiştir. İbnu'l-Melek de: "Bu hadiste halûk kullanmaktan yasaklama ve kullananlara tehdîd vardır" der. Halûk, renkli bir sürünme maddesidir. Daha ziyâde kadınlara mahsustur.
açıkcası istediğim cevabı tam bulamadım yada ben yanlış soruda cevap arıyorum...
Peki bu hadis hakkında ne dersiniz. o zaman koku haram mıdır. Resulullah (sav) buyurdular ki: "Allah, bedeninde haluk'tan bir parça eser bulunan kimsenin namazını kabul etmez." Ravi: Ebu Musa, Kaynak: Ebu Davud, Tereccül, 8, (4178)
son zamanlarda bnm de aklıma takılan bir soruydu.teşekkürler