Kıyam Bi-nefsihî:
Allah Teâlâ`nın, başka bir varlığa ve hiçbir mekâna muhtaç olmadan zâtı ile kaim olması demektir. Mevcudatın hepsi, sonradan vücuda gelmiştir. Bu sebeble de bir Yaradana ve bir mekâna muhtaçdırlar. Buna mukabil her şeyin yaratıcısı olan Allah Teâlâ`nın vücûdu, zâtının gereğidir ve varlığı hiçbir şey`e muhtaç değildir. Şayet Allah da vâr olabilmek için başka bir varlığa muhtaç olsa idi, O da mahlûk olur ve her şey`in Hâlikı ve başlangıcı olmazdı. Halbuki O, her şey`in Hâlikı ve yaratıcısıdır. O`ndan başka her şey mahlûktur. Hâlık ise, mahlûkuna asla muhtaç olmaz.
Kategori:
Okunma sayısı : 5.000+
Yorum yapmak için giriş yapın veya kayıt
olun