Bin dört yüz yıl önce teknoloji neydi? Yerin ve göğün yedi kat olduğunu biliyorlar mıydı? Kozmolojik ayetleri nasıl anlıyorlardı?
Değerli kardeşimiz,
O dönemde günümüzdeki gibi bir teknoloji yoktu; tarım ve hayvancılığa dayalı bir yaşam tarzı egemendi. Mekke bölgesi tarıma elverişli olmadığı için, halk ticaretle meşgul olmaktaydı.
Kur'an nazil olmadan önce, insanların semanın yedi kat olduğundan haberi yoktu. Kur'an'ın semavat ve arz ile ilgili haberleri, o dönemde günümüzdeki gibi ilmi çalışmaya konu olmamıştır. Ancak sonraki dönemlerde çalışmalar başlamıştır.
Kur'an bütün asırlara hitap eden bir kitap olduğu için, o dönem insanı bilimsel çalışmalar yapmamış, ancak kozmolojik ayetleri okurken içinde bulunduğu hurafelerden arınmışlardır.
"Allah O'dur ki, gökleri dayanak olmaksızın yükseltti." (Ra'd, 13/2)
ayeti, "göklerin, dağlar sayesinde ayakta duruyor" hurafesini ortadan kaldırmıştır.
Güneşin sabit olarak durduğu zannedilirdi. Oysa Kur'an güneşin sabit değil aksine daima hareket eden ve belirli bir hızla ilerleyen bir gök cismi olduğunu söylüyordu. Ve asırlar sonra da ilim onu tasdik edecekti. Şöyle ki;
"Güneş de kendisi için tespit edilen bir karar yerine doğru akıp gitmektedir. Bu üstün ve güçlü olan bilenin takdiridir." (Yasin, 36/38)
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Tasavvuf büyüklerinin bahsettikleri kaf dağı, meşmeşie gibi durumları nasıl değerlendirmeliyiz?
- İbn Arabi gibi zâtların eserlerinde geçen bilime aykırı görüşlere ne dersiniz?
- İslamiyetle bilim birbirlerine mani midir?
- Ayın ısısının olmamasının nedeni nedir?
- Suyun kaldırma kanunu ve yer çekimi kanunu gibi kuvvetler nedir, gerçekte var mıdır?
- İslam dininin yapay zeka hakkındaki sözleri nelerdir?
- Kuran'da diğer gezegenlere giriş var mı?
- İnovasyon nedir? İslam'ın İnovasyona bakış açısı nasıldır? İnovasyonun; terakki, tecdid, reform kavramlarıyla ilişkisi var mıdır?
- İnsan teknolojiye yaklaştıkça imandan uzaklaşır mı?
- "İlmi dünyevî menfaat elde etmek için öğrenenlerin Cennetin kokusunu dahi duyamayacakları”, anlamına gelen hadis ile “ riya için ilim öğrenenin yüzüstü cehenneme sürükleneceği” anlamındaki hadis niyet konusuna temas ediyor. Buna göre