"Kimin saçı Allah yolunda ağarırsa, bu saç kıyamet gününde onun için nur olur." Hadisini açıklar mısınız?
Soru Detayı
Amr bin Anbese (r.a.) Resûlullâh (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir: "Kimin saçı İslâm'da; Allah yolunda ağarırsa, bu saç kıyamet gününde onun için nur olur." O beyazlık, sahibi cennete girinceye kadar mahşer karanlıklarında yanından giden ve ona yol gösteren bir nur olur. Saçlardaki beyazlıklar kulun elinde olmayıp Allah yolunda cihad veya Allah korkusu sebebiyle olduğu için akları yolmak mekruhtur." Bu hadisi biraz açıklar mısınız? Burada takva ve bunun üstünde olan insanlardan mi bahsediliyor.
Cevap
Değerli kardeşimiz,
Bu konu, cevap ve yorumlarıyla taşınmıştır, okumak için tıklayınız...
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
Yazar:
Sorularla İslamiyet
Kategori:
Yorum yapmak için giriş yapın
veya kayıt
olun
BENZER SORULAR
- Nur Suresi, 60. ayete göre yaşlı kadınların tesettürü nasıl olmalıdır?
- Ateş, çevresindekileri aydınlatınca Allah, nurlarını gideriverip kendilerini karanlıklar içinde bırakır(Bakara, 2/17) mealindeki ayeti bazı mealler "nurlarını", bazı mealler ise "ışıklarını" diye aktarıyor. Farklılık nedendir?
- "Fasık övüldüğü zaman, Allah gazap eder." hadisini açıklar mısınız? Fasık kimlerdir?
- Bakara suresi 51-52 ve 55-56. ayetlerde şükretmeleri için kavmin öldürülüp diriltildiği anlatılmaktadır. Bu ayetler şükretmenin önemini mi belirtmektedir?
- Talak suresinde geçen ayetler için söylenen, Ümmetim bu ayetlerle amel etseydi, rızıkları ayaklarına gelirdi, hadisinin kaynağı nedir?
- "Kıyamet yaklaşınca (ahir zamanda) müminin rüyası yalan çıkmaz" hadisinden maksat nedir?
- Maide suresi 6. ayetin sonunda "Allah'ın muradı sizi sıkıntıya koşmak değildir; fakat O, sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredesiniz." ayetini açıklar mısınız?
- Al-i İmran Suresi 50. ayetinde Hz. İsa (a.s.) hakkında Yahudilere haram kılınan bazı şeyleri helal kılmak için gönderildiği buyurulmaktadır. Neler helal kılınmıştır?
- "Ey Meryem! Rabbine gönülden boyun eğ, secde et, rüku edenlerle birlikte rüku et." (Al-i İmran 3/43) mealindeki ayet okunduğunda neden tilavet secdesi yapılmıyor? Rüku edenlerle beraber rüku et, ne demektir?
- Kuran okumadan önce, Allahümme bil hakkı enzeltehü ve bil hakkı nezel? diye başlayan bir dua olduğu söyleniyor. Kaynağı var mıdır?