Kız çocuk nimet ise erkek çocuk nedir?

Tarih: 18.06.2014 - 11:39 | Güncelleme:

Soru Detayı

- Kız çocuk nimet erkek çocuk nedir, demiş peygamber efendimiz ve neden demiş bunları?

- Bir de kız çocuk doğuran hanım bereketli oluyor erkek doğuran bereketsiz mi?

- Ayrı ayrı kızı erkeği açıklarsanız sevinirim.

Cevap

Değerli kardeşimiz,

- Kız çocuğun nimet olması, erkek çocuğun nimet olmadığı anlamına gelmez. Bu yanlış bir çıkarsamadır.

Bir şeyin güzel olması, diğer bir şeyin çirkin olduğu manasına gelmez. “Muzu severim” diyen bir insanın “elmayı sevmediğini” anlamaya çalışmak akıl dışı bir karşılaştırmadır.

Bununla beraber bu konuda bir kaç noktaya dikkat çekmekte fayda vardır:

a) Önce şunu belirtelim ki, “kızların nimet olduğu”na dair sahih bir hadis rivayetine rastlayamadık. Yalnız Şia kaynaklı bir rivayette şu ifadelere yer verilmiştir: “Kızlar hasenattır (bir iyiliktir), oğlanlar ise nimettir. Hasenat mükafatlandırılır, nimetten ise sorguya çekilir.” (bk. el-Mektebetu’l-İslamiyetu’l-Aleviye)

b) Kız çocuklarıyla ilgili gelen sahih rivayetlerin hedefinde (erkek çocukların yaramazlığı değil), cahiliye devrinden kalma kızları hor görme adetini ortadan kaldırmaktır.

“Onlardan birine bir kızının dünyaya geldiği müjdelenince, öfkesinden ve üzüntüsünden, yüzü mosmor kesilir. Müjdelendiği bu kötü haberin etkisiyle utanıp eşinden dostundan saklanmaya çalışır. Şimdi ne yapsın: Hor, hakir, itilip kakılan bir bela olarak onu hayatta mı bıraksın, yoksa toprağa mı gömsün, ne yapsın, diye kara kara düşünür! Dikkat ediniz, ne fena hükümlerdi verdikleri bu hükümler!” (Nahl, 16/58-59)

mealindeki ayetlerde bu kötü düşüncenin teşhir edildiğini görmekteyiz.

c) Kız çocuklarıyla ilgili hadislerde bu çirkin hastalığın tedavisi söz konusudur.

“Ümmetimden kim üç tane kız çocuğunu veya kız kardeşinin geçimini sağlarsa o cennette benimle beraber olur.” (Memcmau’z-Zevaid, h. no:13495)

gibi birçok hadis rivayetlerinde peygamberimizin bu cahiliye hastalığının tedavisine çaba gösterdiğini görmekteyiz.

d) Mealini vereceğimiz ayetlerden alınacak çok dersler vardır:

“Göklerin ve yerin hâkimiyeti Allah’ındır. O dilediğini yaratır. Dilediğine kız evlat, dilediğine erkek evlat verir, yahut kızlı oğlanlı olarak her iki cinsten karma yapar. Dilediğini de kısır bırakır. O her şeyi mükemmel bilir, her şeye kadirdir.” (Şura, 42/49-50)

Bu ayetlerde Allah’ın mutlak iradesine vurgu yapılmıştır. Kızlardan anneleri sorumlu tutan cahiliye kültürünün yanlışlığına dikkat çekilmiştir. Kız olsun erkek olsun bütün çocukları yaratan Allah’tır. İkisi de Allah’ın insanlara ikram ettiği bir nimettir. Birini diğerine tercih etmek, bu iradeye karşı bir saygısızlıktır.

- İbn Abbas’tan yapılan rivayete göre peygamberimiz şöyle buyurdu:

“Bir şey verip ikramda bulunduğunuzda (erkek-kız ayırımı yapmaksızın) çocuklarınıza eşit verin. Şayet ben bir tarafa fazladan vermeyi tercih etseydim, kızları / kadınları tercih ederdim.” (Zevaid, h. no:6759; Kenzu’l-Ummal, h. no:45359)

Burada da kadınların tercihi meselesi, onların erkeklerden daha üstün olduğu için değil, daha zayıf olduklarından dolayıdır.

- İşin özeti şudur: Bütün erkeklerin veya bütün kadınların bir nimet olduğunu söylemek mümkün değildir. Evet bunlar Allah tarafından verilen birer nimettir. Fakat onlardan bazıları kendi özgür iradelerini kullanarak kötü yolu seçip nimet cihetini kaybedebiliyorlar. Parası için annesinin boğazını kesen kızın veya babasını boğan bir oğlanın bir nimet olduğunu söylemek mümkün mü?

Hülasa: “Allah katında -erkek ve kadın olarak- en değerlinin, ona karşı en saygılı olanınızdır.” (Hucurat, 49/13) mealindeki ayette -cinsiyet ayrımı yapılmaksızın- üstünlüğün sadece takvada olduğu belirtilmiştir.

Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?
Kategori:
Okunma sayısı : 100.000+
Yorum yapmak için giriş yapın veya kayıt olun