Soru detayı
Ravi : İbnu Abbas. Hadis: Ebu Hüreyre (ra)`nin şu rivayete temas ettiği şeyden Lemem`e daha ziyade benzeyenini görmedim: "Resulullah (sav) buyurdu ki: "Allah ademoğluna zinadan nasibini yazmıştır. Bu mutlaka ona ulaşacaktır: "Gözlerin zinası nazardır, dilin zinası konuşmaktır. Nefis de temenni eder ve iştah duyar, Ferc de bunu tasdik veya tekzib eder." Kütübü Sitte HadisNo : 804 bu hadisi nasıl anlamalıyız? Bu nasip rızık gibi bir şey mi?
Cevap
Değerli kardeşimiz,
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
Yazar:
Sorularla İslamiyet
Kategori:
Okunma sayısı : 1.000+
BENZER SORULAR
- "İmamlar Kureyş'tendir." sözü bir hadis midir? Hadis ise bunu nasıl anlamalıyız?
- "Çocukları diri olarak toprağa gömen de gömülen de ateştedir" anlamında bir hadis var mıdır? Eğer varsa, günahsız bir bebeğin cehennemde olması nasıl açıklanabilir?
- Peygamber Efendimiz (sav): "Kur?an ilim ile fayda verir. Manası anlaşılmadan bir fayda sağlamaz" buyurmuşlar. Bu durumda Kur?an meali okumak, Kur?an'ı orijinalinden okumaktan daha mı evla oluyor?
- Sünnetten önce salavat getirerek cemaati namaza kaldırmak bidat midir? Abdullah İbnu Ömer, müezzinin tesvib yapmasını yasaklamış mıdır?
- Resulullah (sav) kıraatini Bsmillahirrahmanirrahim ile başlatıyordu, ben Resulullah (sav) ile birlikte namaz kıldım, Bismillahirrahmanirrahim`i okuduğunu işitmedim, gibi rivayetler tezat değil midir?
- "Sen kabirdekilere işittirecek değilsin." ayetine rağmen, niçin kabirdekilere telkin ve selam verilmektedir?
- Hadiste Allah'ın kulunun zannı üzere olduğu belirtilirken, Necm suresi 28. ayette, zannın hakikat namına hiç bir şey ifade etmediği belirtiliyor. Buna göre:-Allah, kulunun zannı üzerinedir- hadisini nasıl anlamalıyız?
- "50.000 yıllık hesap günü bekleyişi" ile "Allah hesabı çabuk görendir" ayetindeki çelişkiyi nasıl anlamalıyız?
- Hz. Meryem'in “Keşke bu iş başıma gelmeden öleydim, adı sanı unutulup gitmiş biri olaydım.” (Meryem, 19/23) demesi, kaderi tenkit değil midir?
- Kütübü Sitte geçen, ikindi ve sabah namazından sonra nafile namaz kılınıp kılınmayacağına dair hadisler çelişkili gibi görünüyor. Bu konuda bir açıklama yapar mısınız?