NOT:
Lütfen sorularınız için bu alanı kullanmayınız. Buraya bırakılan sorular cevaplanmaz ve yayınlanmaz.
Sorularınızı siteden aratabilir veya ekranın sağ üst köşesindeki "Soru Sormak İstiyorum" butonuna basarak sorabilirsiniz.

Sadettin Özsevgiç

Selamün Aleyküm

Sayın site yöneticileri aşağıda sorulmuş olan soru için verilen cevabınıza teşekür ederim benim sizlerden öğrenmek istediğim verilen bu cevap hangi kaynaktan elde edilmiştir

Sabah ve ikindi namazında selam verip namazdan çıktıktan sonra, kalkmanın ve safı bozmanın günahı var mı?
Kullanıcı: Sorularlaislamiyet.com | Tarih: Çar, 21/12/2011 - 01:00
Değerli kardeşimiz;
Ayetelkürsi okuduktan sonra tesbihat yapmak kuvvetli bir sünnettir. Ancak selam verip namazdan çıktıktan sonra kalkmak günah değildir.

Öğle, akşam ve yatsı namazlarının farzından sonra sünnet namazları olduğundan, yer değiştirmek ve namazları başka yerde kılmak sünnettir. Böylece namaz kıldığımıza başka bir yer daha şahitlik etmiş oluyor.

Sabah ve ikindi namazlarına gelince, yer değiştirmeden dua etmek ve tesbih çekmek sünnettir. Peygamberimizin (a.s.m) namazın peşine, namaz halini bozmadan dua etmemizin çok sevabı olduğuna dair tavsiyeleri vardır.

İlave bilgi için tıklayınız:

Namaz tesbihatı hakkında bilgi verir misiniz? Tesbihatın nasıl yapılacağı, hangi duâ ve tesbihlerin okunacağı neye dayanmaktadır?

Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet

ayse3236

Çok iyi bir site.SAĞOLUN

Hakan Demirci

Şuana kadar sizin yazılarınızdan ciddi şekilde faydalanırdım.Lakin Türkiye'de ki faizsiz bankacılık hakkında yaptığınız kesin hükümden itibaren, sizi önerdiğim insanlara da önermem, bir dahada açıp okumam işin açıkcası.Bilmeden etmeden direk faizsiz bankacılık helaldir diyebiliyorsunuz.
İyi insanlar olduğunuzu düşünsemde detaylandırmadan örneklendirmeden, hiç birşekilde örnek vermeden direk helal dediniz.Ben günahkarım ama zararım kendimedir, sizin bu yazınız sıkıntılıdır, etkilenebilir insanlar.Yüce mevlam sorsun hesabını..

ERCAN TUNA

Esselamu Aleyküm benim size bir sorum olacaktı yardımcı olursanız sevinirim.. benim bir ramazan ayında kasten bilerek oruç bozdum buna 61 gün oruç tutulduğunu biliyorum .. yine başka bir ramazanda yine kasden bozduğum bir orucum daha var kaç defa 61 tutmam gerekiyor yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden allah razı olsun ... (Editörün notu: Sorularınızı sitemizin üyelik sayfasından sormanızı istirham ederiz)

Tahir

Selamun Aleyküm "Kaynaklar" Bölümünün "Fıkıh Ansiklopedisi" kısmının "Y" harfi kısmında "İ" harfiyle başlayan konular var Bilginize (Editörün notu: Uyarınız için teşekkür ederiz. Allah razı olsun.)

İNCİRKUŞ

Allah sizlerden razı olsun :) tüm kalbimle bunu diliyorum :)

pekka

Bayanların çalışması hakkındaki yazınız çok yanliş. Allah azhab 83. Ayette evlerinizde oturun diyor siz ise devlet yönetimine geçebilir diyorsunuz. Ne yaptığınıza dikkat edin, bir de kuranda yazmıyorsa kesinlikle caizdir diye bir tabir vardı.bu da çok yanlış çünkü caizliği belirleyen 4 unsur vardır sadece kuran degıldir. Bunlar sünnet kuran icma ve kıyastır!!

mustafa okant

Yemek duasında Resul-u Ekrem (ASV) duadan sonra fatiha söylemişmidir.(Editörün notu: Sorularınızı sitemizin üyelik sayfasından sormanızı istirham ederiz)

FahriSeyyid

Merhabalar ben bu sayfayi çok yararlı buluyorum facebook sayfası varmı acaba _???
bu arada Seyyidlerden bir ferdim.. Caferilere cevap verirken bile sizden faydalanıyorum teşekkürler..!: (Editörün notu: Evet, face. ve twt. sayfalarımız da var. Sitemizin sağ üst-yan tarafta görebilirsiniz.)

nevniyaz

Allah bu sitede zerre kadar dahi emeği bulunan herkesten binlerce kere razı olsun. çok istifade ediyoruz ve her bu siteye başvurduğumda sizlere çok dua ediyorum. Allah gayretlerinizin emeklerinizin mükafatını ahirette karşınıza çıkarsın inşallah. o kadar büyük bir hizmet yapıyorsunuz ki gerçekten size çok dua ediyorum. Allah ebeden razı olsun. sadece duygularımı ifade etmek ve size dua ettiğimden haberdar etmek istedim. Allah kolaylık versin..