1. Allah korkusunun nasıl ve ne zaman olması gerektiği anlayamıyorum. Korku hissi beni çok rahatsız ediyor. Bu duyguyu yaşamak istemiyorum. Bu tarz hislerin bana faydasında daha çok zararı oluyor. Bu durum geçmişte yaşadığım şiddetli psikolojik sıkıntılardan, travmatik yaşantılardan kaynaklı olabilir. Mesela mutluyken veya ders çalışırken vb. Zamanlarda da bu hissi yaşamalı mıyım her zaman korku halindeki olmalıyım böyle nasıl normal insan olabilirim veya mutlu olabilirim veya başka bir işe nasıl odaklanabilirim dinen korku hissini yaşamam gerekir mi? Nasıl yaşamam gerekir?
2. Hoş olamayan işler, günahların, aksattığım sorumluluklar esnasında, ardından üzüntü, pişmanlık, suçluluk hisside beni olumsuz etkiliyor ben bu hisleri daha çok bunu yaşamam gerekiyor gibi düşünerek kendime yaşatıyorum. Yani buna üzülmeliyim, rahatsızlık duymasam günahı önemsememiş gibi olurum vb. düşüncelerle sıkıntıyı kendime zorunlu yaşatma davranışında bulunuyorum. Bilmiyorum ama belki böyle yapmasam daha huzurlu olabilirim veya bu yanlışlara düşme sıklığım azalabilir. Bu hisleri düşünceleri yasamakla beraber yoğun sıkıntı hissediyorum. Bazen aklım hep bunlarla meşgul oluyor. Namazlarımı kılmaya haramdan sakınmaya çalışıyorum. Günahlar elbette ki çirkindir ve önemlidir ancak ben sadece üzüntü veya rahatsızlık hissini istemiyorum. Dinin bana mutluluk huzur sevinç yaşatmasını istiyorum. Aksini yaşamak faydadan daha çok zararı oluyor. Ne yapmalıyım? Bende böyle durumlar çok oluyor. Zihnimi çok meşgul ediyor geçmişte okb, stres, depresyon vb. çok sıkıntılı rahatsızlıklar geçirdim psikolojik destek alma durumum yok.
Bana yardımcı olur musunuz?