Ev sahibi olmak isteyen bazı kimseler faizsiz olduğunu düşünerek bazı organizasyonlara iştirak etmektedirler. Sisteme girerken organizasyon bedeli alınıyor. Sistemden çıkmak istediğimizde verdiğimiz taksitler geri verilmekle beraber organizasyon ücreti geri ödenmiyor. Kurada ilk çıkan kişi daireyi biraz daha pahalıya, son çıkan kişi ise biraz daha ucuza getiriyor. Bu sistem islam?a uygun bir sistem midir?
Bir Oryantalistin kitabında okudum ki: İslamda barış, sadece savaşın olmaması demek değildir. Hayır İslam'da barış adaletli bir düzenin olması ile mümkündür. Adaletin de sadece İslam ümmetinde olduğu göz önünde bulundurulunca, Müslüman olmayan toplum ve sistemlerin varlığı adaletsizliktir ve dolayısı ile eski zamanda da zaten darül İslam ve darül harb diye ayırmışlardı. Yani İslam hakimiyeti altına getirilmesi gereken toplumlar. Dolayısı ile barış diye birşey yok gibi bir şey demek istiyordu. Bu konuda bir açıklama yapar mısınız?