İnsanlara yaptıkları, vesile oldukları ya da sebebiyet verdikleri bir durumdan dolayı teşekkür etmek medh ve övgüyü Allah dışında yani kula yaptığımız anlamına gelir mi? Halbuki bütün iyilikleri Allah yaratır. İnsanın hissesi binde birdir, belki daha az. Buna karşın hadiste insanlara teşekkür etmeyen Allah'a şükür edemez buyuruyor. Teşekkürün sadece Allah'a yapılması gerekmiyor mu? İnsanlara yapılmasında ya da yapılmamasında bir sakınca var mı?