Enam suresi 58. ayette "De ki: O çabuk gelmesini istediğiniz azap benim elimde olsaydı, aramızdaki iş çoktan sonuçlanmış olurdu." buyuruluyor. Bazı tefsirlerde bu ayet tefsir edilirken, peygamber efendimizin (s.a.v.) elimde olsaydı sizi helak ederdim, ama elimde değil demek istediğini yazıyor. Bu ayetin tefsiri gerçekten böylemidir? Eğer böyleyse peygamber efendimizin (s.a.v.) tebliğ görevini terk edip onları helak etmek istemesinin hikmeti nedir?
'bu kitap mekkeliler ve çevresindekileri uyarman içindir'deniliyor.yani diğer kitap sahipleri değilde mekke ve çevresindeki aşırıya kaçmışlara bir uyarı için mi geldi?diyer ayetlerde hrkes için olduğu yazıyor ama burda neden böyle söylenmiş?