Yirmi altı yaşındayım ve yaklaşık bir ay önce sadece sözlenmiş olduğum ve nikah yapılmayan sözlümden kendi sebeplerimden dolayı ayrıldım. Çok seviyordu beni. Ayrılırken defalarca helallik istedim. Ama vermediler. Üstelik beklentilerime cevap veremiyordu, ilerisi açısından korkularım olduğu için ayrıldım. Hakkı bana geçmiş midir?
Zaman zaman Allah'ı andığımda ya da salavat getirdiğimde içerimde bir ürpertı ve titreme ve üşüme hasıl olmakta. Bu normal bir şey midir? Bir açıklaması var mıdır?
Bir arkadaşım bana: Farzlar arasında tesettürün en son olduğunu söyledi ve Müslümanların kendi kızlarına tesettür konusunda baskı yapmaması gerektiğini söyledi. Kız on yedi yaşında bile olsa baskı yapılmasın, kızın kendi kararıyla bunu yapması daha iyidir dedi. Bunun ne derece doğru olduğunu öğrenebilir miyim?
Her insanın sağ elinde Arapça olarak 18, sol elinde de 81 sayısı vardır. Eğer bunu biliyorsan bu sayılar Müslüman olmayanlarda var mıdır? Bu sayıları topladığımızda (81+18=99) Allah'ın isimlerinin toplamını veriyor. Çok merak ettim de böyle bir şey var mıdır?
"Gökten yere her işi O evirip düzene koyar. Sonra (işler,) sizin saymakta olduğunuz bin yıl süreli bir günde yine O'na yükselir." (Secde, 32/5) Bu ayette işlerin ALLAH'a bin yıl süreli bir günde yükseldiği bildiriliyor. Bu yükselen işler nelerdir ve işlerin Allah'a yükselmesi ne demektir? Çünkü Allah her şeyden anında haberdar olandır. Ayrıca zaman izafiyeti nedir ve ne zaman keşfedilmiştir?
- Kur'an'da hep kıssalar neden böyle çok anlatılmış?
- Peygamber kıssalarında bir surede olayları uzun anlatırken, diğer bir surede kısa anlatılmış. Farklı surelerde anlatılan bu kıssalarda sanki farklılıklar var...