Hicr suresinin 71. ayetine göre, Hz. Lut kızlarını kimlere teklif etmiştir?
- Eşcinsel ilişkilerde bulunan toplumuna mı teklif etmiş?
- Eğer öyle ise, Lut'un kızlarının sayısı toplumundaki eşcinsel erkeklerin sayısına eşit miydi?
Değerli kardeşimiz,
Konuyla ilgili ayetlerin mealleri:
İlgili ayetlerin meali şöyledir:
"Elçiler Lut'un ailesine gelince, Lut: 'Doğrusu siz tanınmayan kimselersiniz.' dedi."
"Biz sana sadece şüphe edip durdukları azabı getirdik. Sana gerçekle geldik. Şüphesiz biz doğru söyleyenleriz. Artık, geceleyin bir ara, aileni yola çıkar, sen de arkalarından git; hiçbiriniz arkaya bakmasın; emrolunduğunuz yere doğru yürüyün, dediler."
"Böylece Lut'a bunların sonlarının kesilmiş olarak sabahlıyacaklarını bildirdik."
"Şehir halkı, sevinerek geldiler. Lut: 'Bunlar benim konuklarımdır, onlara karşı beni rüsvay etmeyin, Allah'tan korkun, beni utandırmayın.' dedi."
"Biz sana kimseyi misafir kabul etmeyi yasak etmemiş miydik, dediler."
"Lut: Alacaksanız, işte benim kızlarım, dedi."
"Senin hayatına and olsun ki, onlar sarhoşlukları içinde bocalayıp duruyorlardı. Tanyeri ağarırken, çığlık onları yakalayıverdi. Memleketlerini alt üst ettik, üzerlerine sert taş yağdırdık. Bunda, görebilen insanlar için ibretler vardır." (Hicr 15/62-75)
"Kavmi kendisine koşa koşa gelmişlerdi. Zaten daha önce de kötü işler yapıyorlardı. Lut: 'Ey kavmim! İşte şunlar benim kızlarım, sizin için onlar daha temiz. Allah'tan korkun beni misafirlerim içinde rezil etmeyin. İçinizde hiç aklı başında bir insan yok mu?', dedi.” (Hud, 11/78)
Kentin ahlâksız halkı, Lût'un konukları olduğunu duyunca -muhtemelen onlara sarkıntılık etmek üzere- geldiklerinde Hz. Lût onların niyetlerini sezdiği için kendilerini uyardı; fakat "Seni el âlemi korumaktan menetmedik mi?" diyerek azgınlıklarında ısrar ettiler. Bu ifadeden anlaşıldığına göre Hz. Lût onları daha önce de bu ahlâksızlıklarından uzaklaştırmaya çalışmış; fakat olumsuz, hatta küstahça cevaplar almıştı. Buna rağmen son bir defa daha "İşte kadınlar, benim kızlarım, (nikâh) yaparsanız." diyerek onları arzularını meşru ve ahlâkî yollardan -Allah'ın helal kıldığı evlilik yoluyla- karşılamaya çağırdı. Bu sözüyle Lût, bir peygamber olarak kendisini ümmetinin babası yerinde görüyor, dolayısıyla ümmetinin kızlarını da kendi kızları kabul ediyor (Zemahşerî, II, 317) bu azgın topluluğa, yaptıklarının yanlış olduğunu Allahın helal kıldığı evliliğin doğru ve meşru tutum olacağını bildiriyordu.
Hz. Lut bununla şunu kastetmiştir: Memlekette bu kadar kızlar, kadınlar dururken, onları tertemiz bir yol olan meşru bir nikah akdiyle almak yerine, çok çirkin ve insanlık onuruyla bağdaşmayan bir tutumla erkek-erkekle yetinmeniz oldukça alçak bir davranıştır.
Âyetlerin üslûbundan anlaşıldığına göre, aslında bu kavim felâketi çoktan hak etmişti. Fakat yüce Allah'ın geniş rahmeti ve bir peygamber olarak Hz. Lût'un ümmetine duyduğu şefkat nedeniyle yine de onlar, ahlâksızlıktan vazgeçip hallerini düzeltmeye çağırılmıştır. Ne var ki, 72. âyetten anlaşıldığına göre sapık duyguları akıllarını başlarından almış, ihtirasları gözlerim kör etmiş, mâkul ve ölçülü düşünüp hareket etme kabiliyetlerini büsbütün kaybetmişlerdi. Âyetteki yemin ifadesi, onların bu hallerinin artık ıslah edilemez olduğuna işaret etmektedir.
Cenâb-ı Hak, Lût kavmi hakkındaki bu açıklamalarıyla sadece geçmişteki bir toplum hakkında bilgi vermeyi değil, daha önemlisi, insanoğlunun Allah'tan ve peygamberden gelen her türlü uyarıya kulak tıkayarak beşerî tabiatına, arzu ve ihtiraslarına esir olması halinde sağlıklı düşünme yeteneklerinin nasıl işlemez hale geleceğini, en doğru ve yararlı öğütleri bile duyup anlayamayacak kadar insanlığını kaybedeceğini anlatmaktadır.(Diyanet Tefsiri, Kur’an Yolu:III/323-324).
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Lut peygamberin karısının helak edilmesi konusunda; Hicr suresi, 60. ayetteki "elçilerin takdir etmesi" ne anlama gelmektedir?
- Neml suresi 21. ayete göre hayvanlara ölüm cezası verilebilir mi?
- Tahrim suresi 12. ayette Rabbin sözleri ve kitaplarının ayrı ayrı anılmasının nedeni nedir?
- Bakara suresinin 210. ayetinde geçen "Allah ve melekler beyaz buluttan gölgeler içinde gelsin." ifadesi ne anlama gelmektedir?
- Necm suresinin 5. ayetinde öğreten, 8. ayetinde yaklaşıp sarkan, 10. ayetinde vahyeden, 11 ve 13. ayetlerde görünen kimdir?
- Rüku namazın bir rüknü ise, neden Bakara Suresi 43. ayetinde namaz ile rüku ayrı ayrı zikredilmiştir?
- Hac suresi 23. ayetinde "altın bilezik", İnsan suresi 21. ayetinde ise "gümüş bilezik" deniliyor? Cennette bilezikler altından mı gümüşten midir?
- Tevbe suresi 30. ayette geçen Yahudi ve Hristiyanların geçmişte sapmış kimselere benzeyerek Allah'a çocuk isnad etmelerini açıklar mısınız?
- Kur'an'da "Ehl-i kitap" ifadesi sadece Yahudi ve Hristiyanlar için mi kullanılmıştır?
- Casiye suresi 24. ayette geçen, "Bizi ancak zaman yok eder." ifadesini nasıl anlamalıyız?..