Öldükten sonra artık şeytanın bir kötülüğü veya etkisi olabilir mi?
Değerli kardeşimiz,
Evvela şunu belirtelim ki, Zevaid’de belirtildiğine göre, bu hadisin ravilerinden Hammad b. Abdurrahman el-kelbî’nin zayıf olduğuna bütün hadis alimleri ittifak halindedir(bk. ilgili hadisin -Fuad Abdulbakî’nin-taliki; ayrıca bk. Zevaid, 6/273)
Şeytanın kabirde artık bir fonksiyonu olmaz. İmtihan ölümle birlikte sonra erer. Sadece kabirde Nekir-Münker melekleri tarafından sorgu-sual söz konusudur. Fakat kabirdeki bu imtihan, yeni bir imtihan olmayıp, -ilahî adaletin bir kez daha tecelli etmesi için- insanların dünyadaki imtihanı kazanıp kazanmadığını sağlamaya ve test etmeye yöneliktir. Dünyada asıl imtihanı kazananlar kabirde artık kaybetmeyecekleri gibi, daha önce imtihanı kaybedenlerin de artık kazanmaları söz konusu değildir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Muhammed suresi 4 ve 5. ayetlere göre, ölenler ahirete gitmiştir. O halde nasıl hidayete ererler?
- Kabirde şeytanın tuzağından sana sığınırım sözü hadis mi?
- Şeytan neden huzurdan kovulduğunda, yeniden diriliş gününe kadar zaman istemiştir?
- Şeytan niçin yaratılmıştır?
- Şeytan Hz. Adem'e secde etmeyince, Allah neden şeytanı yok etmiyor?
- Belki Allah beni İblis'i tabi tuttuğu imtihanın benzeri bir imtihana tabi tutar. İblis de önceleri önde gelen meleklerden biriydi, mealindeki hadisin sıhhati nedir?
- Kabir azabının olmadığını iddia edenlerin delillerine ne dersiniz?
- Şeytan imtihanın bir parçası mı, kötülük mecburi görevi mi?
- Ey şeytan Osman’ın göğsünden çık, hadisinin kaynağı?
- İblis melekleri görmüş ise, nasıl imtihandan geçirilmiştir?