"Her deveyi mutlaka bir dişi deve doğurmuştur." hadisine göre Hz. Salih'in devesini nasıl değerlendirebiliriz?
Değerli kardeşimiz,
Peygamberimiz (asm) şaka yaparken bu ifadeyi kullanmıştır. Enes (r.a.) anlatıyor:
"Bir adam Peygamber (s.a.s.)'e gelerek:
"Ey Allah'ın Resûlü! Beni bir deveye bindir!" dedi. Resûlullah da:
"Ben seni devenin yavrusuna bindireceğim!" buyurdu. Adam:
"Ya Resûlallah, ben deve yavrusunu ne yapayım (ona binilmez ki)!" deyince, Hz. Peygamber:
"Acaba deveyi deveden başka bir mahlûk mu doğurur? (Her deve, bir devenin yavrusu değil midir?) buyurdular." (Tirmizî, Birr 57; Ebû Dâvud, Edeb 84, 92).
Peygamberimiz (asm), bu sözüyle hem şaka yapmakta hem de insana, bir söz işitince iyice düşünüp derinliğini, muhtevasını kavramadan reddetmemesi, itirazda acele etmemesi gerektiğini göstermektedir.
Her deveyi bir dişi deve doğursa da bu külli kaidenin bir istisnası olarak, yani Salih aleyhisselamın bir mucizesi olarak Allah Teala, kayanın içerisinden bir dişi deve ihsan etmiştir. Mucizeler olağanüstü hadiseler olduğu için, alışageldiğimiz külli kaidelerden istisna olmaları gerekir.
İlave bilgi için tıklayınız:
- SEMUD KAVMİ (deve mucizesi)...
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Cumaya en son gelende hayır yoktur, şeklinde bir hadis var mıdır?
- Hz. Musa Mısırlı birini öldürünce ceza almış mıdır?
- Hz. İbrahim'in Kur'an'da babasına selam vermesi ile "Müslüman olmayana selam verilmez." kaidesi arasındaki tutarsızlığı nasıl değerlendiriyorsunuz?
- Kur'an'da, yeryüzünde gezmek övülüyor mu yeriliyor mu?
- Kur'an'daki en kısa ayet ile en uzun ayet hangileridir?
- Kadın erkek karışık, plaj gibi yerlerde cankurtaran olmak caiz midir?
- “Bu eskilerin masallarıdır." diyenlerle, "Biz bunu önceki kitaplarda işitmedik." diyen kişiler arasında nasıl bir fark var?
- İçkili ortamlarda Kur'an okumanın bir sakıncası olur mu?
- Zarara zararla karşılık vermek olmadığına göre, kölesini iğdiş yapan kişiyi iğdiş yapmak nasıl uygun olur?
- Namaza giderken koşmamamız gerektiğini bildiren hadis var fakat Cuma Suresi 9. ayette "koşarak gitme" ifadesini nasıl anlamak gerekir?