Şeytan kafir mi münafık mı; yoksa her ikisi mi?
Değerli kardeşimiz,
Şeytan açıktan küfrünü ilan etmiş olduğundan, kâfir olarak değerlendirmek doğru bir yaklaşımdır.
"Şüphesiz (mallarında) savurganlık yapanlar, şeytanların kardeşleridir. Şeytan ise, Rabbine karşı çok kâfirdir/ nankördür." (İsra, 17/27),
"Şeytanlar kâfir oldular." (Bakara, 2/102)
mealindeki ayetlerde şeytanın bu vasfına (kafirliğine) vurgu yapılmıştır.
Bununla beraber, şeytan insanları aldatmaya çalışırken, ikiyüzlülükten de kaçınmaz.
"Şeytan onlara vaatte bulunur ve onları ümitlendirir. Halbuki şeytanın onlara olan vadi, aldatmacadan başka bir şey değildir." (Nisa, 4/120)
mealindeki ayet ile, Nas suresindeki "hannas" vasfı, onun bu ikiyüzlülüğüne işaret etmektedir. Bu açıdan baktığımızda, onun münafıklığında da şüphe etmeyiz.
İlave bilgi için tıklayınız:
- Şeytanın akıbeti ne olacak, şeytan da cehenneme gidecek midir, eğer gidecekse ateş onu nasıl yakar?
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Nas Suresi'nde geçen, "Hannas" ne demektir? İnsanların kalbine vesvese vermesi ne demektir? İnsanlardan olması ne demektir?
- Ruh sağlığı bozuk olan insan için hangi duaları okuyabiliriz?
- Büyüyü bozmak için bir hocaya gitmek caiz midir? Büyü nasıl etkisiz hâle getirilir?
- Bir insan kendisine büyü yapılıp yapılmadığını nasıl anlar; bu konu için hocalara danışabilir mi? Büyüden korunmanın yolları nelerdir?
- Şeytan evlatlara nasıl ortak olur?
- "Münafıklar, şeytanları ile baş başa kaldıklarında, biz sizinle beraberiz, biz onlarla (müminlerle) sadece alay ediyoruz, derler." (Bakara, 2/14) ayetine göre, münafıklar şeytanlarla mı konuşuyorlar?
- Kur'an okunurken şeytan bizlere yaklaşmayacağı halde nasıl vesvese vermektedir?
- "Güneş şeytanın iki boynuzu arasında doğar" hadis-i şerifi ne anlama gelmektedir?
- Kuran’ın ilahi bir kitap olduğuna dair kesin kanıt yok, onu ilahi yapan nedir?
- Şeytanın akıbeti ne olacak, şeytan da cehenneme gidecek midir, eğer gidecekse ateş onu nasıl yakar? Eğer yok olmanın acısı cehennem acısından fazlaysa şeytanın yok olması gerekir...