Aşir, sure veya bir ayet okunduktan sonra "el-Fatiha" denilmesi sünnet midir?
Değerli kardeşimiz,
Aşir okunduktan sonra Fatiha'nın okunması, hadislerde açıkça emredilen bir sünnet değildir. Ancak Fatiha da Kur’an olduğuna göre, okunmasında sevap vardır.
Ayrıca Fatiha suresinin genellikle işlerin, okumaların, ibadetlerin başında sonunda okunmasının bir hikmeti, ilgili bazı ayet ve hadislerdir. Mesela;
“Onların son duaları: Hamd âlemlerin Rabbi olan Allah’a mahsustur.” (Yunus, 10/10)
ayeti, her güzel işin sonunda Fatiha suresinin okunabileceğine bir işaret sayılabilir.
Bir rivayete göre Hz. Peygamber (a.s.m):
“Kur’an okuyanların en faziletlisi; baştan sona kadar Kur’an’ı okuyan ve onu bitirir bitirmez yeniden başa dönen kimsedir.” (Tirmizi; Kıraat, 13; Darimî, Fadailu’l-Kur’an, 33)
diye buyurmuştur. Bu hadis de, Kur’an’dan bir aşir okunduğunda arkasından Fatiha suresinin okunması geleneğine kaynaklık etmiş olabilir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Aşir okunduktan sonra el-fatiha denilmesi sünnet midir?
- Dünya ne zaman yaratılmıştır ve insan dünyaya ne zaman gelmiştir?
- Güzel bir kadın, ya benimle zina yapacaksın ya çocuğu öldüreceksin ya da içki içeceksin demiş, kişi de içkiyi tercih etmiş, ancak hem zina etmiş hem de çocuğu öldürmüş.” şeklinde bir hadis var mıdır?
- Kıskançlığın ölçüsü hakkında bilgi verir misiniz?
- Melekler Kur'an-ı Kerim okur mu, yoksa sadece dinler mi?
- "Övünmek, övülmek ve övmek" fiillerini hiç yapmamalı mıyız?
- Maide suresinin 101 ve 102. ayetlerinde, bazı soruların sorulmaması gerektiği ve bu soruları soranların kafir oldugu belirtiliyor, bu sorular nelerdir? Çok soru sormak insanı küfre götürür mü?
- Niçin "…vel hamdü lillahi rabbil alemin, el Fatiha" deniliyor?
- Fatiha suresinin tefsiri nasıldır?
- Hz. Peygamber Efendimizin bazı beddularını haksız yere yaptığını söylemek (Müslim, Birr, 88-97), ona bir saygısızlık değil midir?