Her tarif aynı zamanda bir tahriftir, sözü doğru mudur?
Değerli kardeşimiz,
Kanaatimizce, bu söz “tariflerin çoğu, efradına cami, ağyarına mani olmadığını” ifade etmektedir. Yani, bir tarif / tanım, bir şeyin bütün yönlerini gösterecek ve de ondan olmayan her şeyi dışlayacak bir formasyondan yoksun ise, bu eksik bir tarif olur ve bir anlamda da bir tahriftir.
Bütün tarifleri böyle bir kategoriye sokmak yanlış olduğundan, bu ifadeyi genellemek de yanlış olur. Çünkü mantıkta, tam ve eksik tariflere yer verilmiş ve konuyla ilgili misaller verilmiştir.
Tariflerin bir kısmı, tarif edilen şeyin konusunu, bazıları amacını, bazıları özelliklerini göz önünde bulundurularak yapılır. Burada tarif eden kimsenin hangi tarif çeşidini esas aldığına bakarak hüküm vermek gerekir, yoksa haksızlık edilir ve yanlış olur.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Her tarif aynı zamanda bir tahriftir, sözü doğru mudur?
- Kur`an ve Psikiyatri
- Tevrat'ın değiştirilmediğini ispat eden ayetler var mıdır?
- Vakıa suresinin 61. ayetinde kullanılan inşa etmek kelimesinin kökeni nedir?
- Ontoloji nedir?
- ŞÂZZ
- Tevrat ve İncil'deki çelişkilerin bir açıklaması olamaz mı?
- HANİF, HANİFLER
- Kocam namaz kılmıyor, ona nasıl davranmalıyım?
- Catarhini denilen bir fosilden bahsediliyor.Burnu aşağı olduğu için ve yüzleri kısmen tüysüz olduğu için insan evrimleşmesinde ara geçiş formu olacağı söyleniyor bu doğru mudur?Pekin Adamı İnsan ile Maymun arasında ki arageçiş formu sıkıntısını gidermiş m