Allah niçin kullarını bir yaratmadı?
- Neden kimini kör, kimini topal, bedensel engelli olarak yarattı?
Değerli kardeşimiz,
1. Allah mülk sahibidir. Mülkünde istediği gibi tasarruf eder. Kimse Ona karışamaz ve Onun îcâdına müdâhale edemez. Senin vücudunun zerrelerini yaratan, tüm sistemini düzenleyip insanî kimlik bahşeden Allah (cc)'tır Sen bunları sana lûtfeden Allah'a daha evvel bir şey vermemişsin ki, Onun karşısında bir hak iddia edebilesin...
Eğer sen, sana verilenler karşılığında Allaha bir şey vermiş olsaydın, "Bir göz değil iki göz ver, bir el değil iki el ver!" gibi iddialarda bulunmaya; "Niye iki tane değil de bir ayak verdin?" diye itiraz etmeye belki hakkın olurdu. Halbuki sen Allaha (c.c) bir şey vermemişsin ki -hâşâ- O' na adaletsizlik iddiasında bulunasın. Haksızlık, ödenmeyen bir haktan gelir. Senin O' na karşı ne hakkın var ki yerine getirilmedi de sana karşı haksızlık edildi!..
Allah Teâlâ Hazretleri seni yokluktan çıkarıp var etmiş: hem de insan olarak... Dikkat etsen; senin altında birçok mahlûkat var ki, pekâlâ onlara bakıp ne kadar fazla nimetlere mazhar olduğunu düşünebilirsin.
2. Cenâb-ı Allah, bazen insanın ayağını alır; onun karşılığında ahirette pek çok şey verir. Ayağını almakla o kimseye aciz bir mahluk olduğunu, zayıflığını, ve ihtiyacının ne kadar fazla olduğunu hissettirir. Kalbini kendisine çevirtip, o insanın duygularını geliştirirse, çok az bir şey almakla, pek çok şeyler vermiş olur. Demek ki görünüşte olmasa bile, hakikatte bu ona, Allah'ın lûtfunun ifâdesidir. Tıpkı şehit edip cenneti vermesi gibi...
Bir insan, savaş esnasında şehit olur. Bu şehit olmakla haşirde kurulacak büyük mahkemede ve Allah'ın huzurunda, sıddıkların, sâlihlerin gıpta edeceği bir makama yükselir. Onu gören başkaları "Keşke Allah bize de harp meydanında şehâdet nasip etseydi." derler. Bundan dolayı, böyle bir insan parça parça da olsa çok şey kaybetmiş sayılmaz. Belki aldığı şey ona nispeten çok daha büyüktür.
Çok nâdir olarak, bazı kimseler, bu mevzûda küskünlük, kırgınlık, kötümserlik ve aşağılık duygusu ile sapsalar bile, pek çok kimselerde bu gibi eksiklikler, daha fazla, Allah'a yönelmeye vesile olmuştur. Bu itibarla zararlı böcekler gibi bir kısım kimselerin, bu meseledeki kayıplarının yayılmaya çalışılması yerinde bir davranış değildir. Bu konuda esas olan, ebedi hayata aday olan ruhlarında o âleme âit arzuları uyarmaktır. Bu ârızalı da, ârızasının itmesiyle Hakka yönelmesi; başkalarında da ondan ibret alarak kanatlanmaları şeklinde kendini gösteriyorsa, maksada uygun ve hikmetlidir.
"Her işte hikmeti vardır, abes fiil işlemez Allah." (Erzurumlu İ. Hakkı Hazretleri)
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Kur'an, Peygamberimizin (sav) sözleri olamaz mı? Değilse nasıl ispat edilir?
- Kur’an’ın Edebi Yönü
- ARABİSTAN`IN DURUMU
- Ahkaf suresi 8. ayete göre, Peygamberimiz nasıl olur da "ben onu uydurmuş isem" diyebilir? Bu bir çelişki değil mi?
- "Âlimin mürekkebi, şehidin kanından ağır gelecek." Burada hangi âlim söz konusu?
- Allah bu kâinatı veya insanı daha mükemmel yaratabilir miydi?
- Tanrının sevilmeye, görülmeye, bilinmeye ihtiyacı mı var ki varlıkları yarattı?
- İnsanlarca beğenilmeyi, takdir görmeyi amaçlamak, yani kişinin egosu için bir şeyleri yapması nasıl değerlendirilmiştir?
- Namazda möhür / taş üzerine secde etmek hakkında bilgi verir misiniz?
- İslam'da öldürme yasaklandığı halde, Müslüman ülkelerinde iç savaşların olması neye işarettir?
Yorumlar
Allah herkesi muhteşem bir tasaımla yaratmıştır. Göz çukuruna gözleri yerleştirmiş görmemiz için ellerimizi parmaklarımızı barsaklarımızı akciğerlerimizi her bir organımıza farklı görevler vermiştir. Eğer kör olan insanları görmeseydik bir organımızın yokluğu bizim hayatımızı devam ettirmemiz için nasıl sorunlar yaratırdı. Nasıl bilebilirdik Kulağımız olmasaydı hayatımız nasıl olurdu bunları bilip idrak etmemiz için sağır bir insanı görüp izlemeliyiz. Bilmiyorum hocam ne kadar doğrudur ama ben böyle düşünüyorum ALLAH her insanı mükemmel bir işleyişle herbir organı düşünerek yaratmış. Herkimi biz bunlardan yoksun görüyorsak Şükretmemiz ve ALLAHIN mükemmel yarattığını anlayabiliriz. Eğer herkes mükemmel yaradılsaydı o zaman nasıl anlayacaktık kulağımızın hikmetini gözümüzün ayaklarımızın hikmetini Allah yaradılıştaki mükemmeliyeti anlamamız için de insanları bu şekilde yaratmış olamaz mı sizin de deiğiniz gibi mutlaka o tür insanlar bunların mükafatını kat kat alacaklardır.
kardeş amaç doğru ama ''ALLAH her insanı mükemmel bir işleyişle herbir organı düşünerek yaratmış. '' ifadesi yanlıştır . Allah teala yarattığı mahlukun eksikliklerinden çok yucedir ,munezzehdir . Yani bin kere haşa bizim gibi duşunmez , ezeli ilmiyle ne olacağını bilir ve ona ol der ve o da olur.
Doğrusu bu soru ve itiraz bana da yöneltilmişti.keşke ben de o zaman bu kadar güzel ve açık bir şekilde cevablandırabilseydim.değişik vecihlerden olayı ele alıp çok güzel cevaplandırmışsınız.Allah razı olsun