Allah mekandan münezzeh midir? Bu konuda ayet var mıdır?
Ehl-i sünnete göre, Allah zaman ve mekândan münezzehtir.
Bir hadis-i şerifte meal olarak:
“Allah vardı ve onunla birlikte hiçbir şey yoktu.” (Buhârî, Megâzî, 67, 74, Bed'u'l-Halk 1, Tevhid 22)
ifadesine yer verilmiştir. “hiçbir şey” sözcüğünde diğer varlıklar gibi, zaman ve mekân da dahildir.
Zaman ve mekân yokken, Allah vardı.
"... Onun benzeri hiçbir şey yoktur. O işitendir, görendir." (Şura, 42/11)
mealindeki ayette de bu gerçeğe işaret vardır. Çünkü, mekânda yer almak demek, başka varlıklara benzemek anlamına gelir.
Allah’ın bir adı Samed’dir; Samed, her şeyin kendisine muhtaç olduğu, kendisinin ise hiçbir şeye muhtaç olmadığı anlamına gelir ve onun hiçbir denginin olmadığını gösterir. Eğer Allah mekâna muhtaç ise o takdirde Samed olmaz. Ve o takdirde bir madde olan mekân da ezeli olur. Bu ise, İhlas Suresinin sırrına aykırıdır ve materyalist bir düşüncedir.
İlave bilgi için tıklayınız:
- Cenab-ı Hakk'ın mekandan münezzeh olmasını nasıl anlamalıyız?
BENZER SORULAR
- İslam alimlerinin, Allah yarattığının dışındadır, diye bir ifadeleri var mı?
- Bazı ayetlerdeki "Bizim bir günümüz sizin elli bin yılınıza denktir." gibi ifadeleri nasıl anlamalıyız?
- “Allah’ın zatı alem-i şahadette değildir, bu alemde esmaları tecelli eder.” şeklindeki yorum doğru mudur? Allah’ın Zatî sıfatlarının diğer sıfatlarından mana olarak farkı nedir?
- Allah zaman üstüyse, ayette neden zaman ile birlikte anılıyor?
- Allah'ın gelmesi gibi ayetler neden tevil edilir?
- İmam Rabbani, Allah zaman ve mekandan münezzehtir, demiş midir?
- Allah'da sevinme, üzüntü veya-haşa- ağlama gibi durumlar var mıdır?
- Bazı Hristiyanların, tanrının Hz. İsa’nın içine girmesi veya ona hulul etmesi, tanrının mekândan münezzeh olmasına aykırı olmaz, anlayışını nasıl değerlendirirsiniz?
- Esmâ-i Husnâ Nedir?
- Her şey Tanrının düşüncesi mi?